om att inte riktigt kunna släppa
idag tänker jag på det man inte riktigt kan släppa taget om. Man vet att man borde men romantiserar och ignorerar. tanken har varit angående mig och min mor. Jag vill ha henne att alltid falla tillbaka på, att alltid avlasta mig på. Jag kan vara tonårsvresig men i nästa stund inse hennes superkrafter. Och jag känner att jag utnyttjar min position som yngsta dottern och blir verkligen 'lillflickan' igen. Och även om insikten nått mig är jag fortfarande nära att plocka upp telefonen och ringa henne varje gång jag ska laga omelett eller har tandvärk eller ska boka någon resa eller känner mig liten och trampad på. Jag ska bli en bättre dotter, en mindre dotter och en vän istället.
när jag satt på lunds station och löste korsord och lyssnade på hot chiplook after me med Li sovandes mot min axel tänkte jag att jag ville ha lite mer trygghet. Och inte den fysiska tryggheten utan min egna. Jag vill veta vad jag vill och hur jag vill.
när jag satt på lunds station och löste korsord och lyssnade på hot chiplook after me med Li sovandes mot min axel tänkte jag att jag ville ha lite mer trygghet. Och inte den fysiska tryggheten utan min egna. Jag vill veta vad jag vill och hur jag vill.
Labels: mamma

