15.8.08

Misc.

fenomenet iphone. Idag impulsköpte maestro en 16 GB på samma sätt som han impulsköper bilar och andra dyrsaker. Den är fin, nice och sjukt bra på många sätt. Men ändå, 5500 :- om man redan har en sprillans sony ericsson? Jag vet inte jag.

Malmöfestivalen bjuder på SoKo, Atmosphere, Slagsmålsklubben och annat gött. Vi har megakollektiv på ostindiefararegatan och finaste katter som sover i ens säng utan att håra eller lukta illa. Med andra ord känns helgen fabulous på alla sätt och vis.

Åh har äntligen fått ner alla mina böcker, han har tagit ner hela skiten ocensurerat, allt från paul auster till tantsnusk. Och i helgen ska det skruvas en bokhylla, skruvas och sorteras! Läste förresten under semestern tre böcker på rad som alla handlar om skumma, spruckna familjeförhållanden. Insåg vilken stört svennenormal familj jag har, och vad tacksam jag är för detta.

Ska försöka slå ihjäl sista jobbtimmen för denna vecka, vilken borde betyda retuschering men det är så trist gaah känns som jag snart växer fast i denna stol alltså. Spyr på allt som har med digital bildhantering och göra. En insikt: gör aldrig din hobby till ditt jobb, risken finns att du lessnar och då har du varken hobbby eller jobb kvar.. Och jag undrar vad som kom först; ordet jobb eller ordet jobbigt? jobb....

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

dags att börja blogga igen?

2:42 PM  

Post a Comment

<< Home