25.6.08

Att komma hem

Malmö

är det inte fint?! Det är verkligen min stad, östersund är för trist, umeå är på många sätt inte min stad, sthlm för pretto. Sthlmsbesöket förra helgen fick mig att känna mig som kusinen från landet hela helgen. Fel kläder, fel skor, fel humor, fel musik. Först tänkte jag att jag inte passade in, sen insåg jag att stockholm inte passade in. Har aldrig känts skönare att komma hem igen. Jag tror jag stannar.

Nästa vecka börjar min semester. Jag ska ägna mig åt min hinna med-lista innan afrika, inreda mitt rum, baka muffins, bada en gång till, spela biljard med Paulina, spela backgammon med kristofer, köpa stans godaste fetaost, odla physalis på balkongen.

En anna bra sak med malmö är att man kan cykla överallt, och att nästan alla jag vill ska bo i malmö faktiskt gör det också. Om jag var musiker skulle jag nog skriva en kärleksförklaring till staden.
Här är iallafall sommarens malmös soundtrack

2 Comments:

Blogger Petra Stenvall said...

Och snart kommer jag ner.Dricker te äter fetaost och njuter av malmö livet med dig.

3:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

tur att nästan fanns med i det där inlägget annars hade jag nästan blivit lite ledsen.

9:34 PM  

Post a Comment

<< Home