23.1.07

skicka svar till "botemedel för tuppjuck"

idag har jag dödat tid i biblioteket doin' nothing. detta var förstås inte meningen, jag gick dit med tanken att plugga ska man göra i studiemiljö, inte i det rummet man sover i. sen kom rebecca och jag skrev en rad på tre timmar.

jag har tuppjuck. för er som inte är familjära med ordet (många skåningar förstår inte, eller är det bara från person till person?) så är det som om man går in en hönsgård och skriker och viftar med armarna. tuppen börjar då gala och vifta med vingarna och spärra upp ögonen. jag springer omkring och gal och viftar med armarna men ingen ser eller hör, jag blir inte rikare, gladare eller roligare för det.

jag behöver en förändring. och jag behöver cash, efter elevräkning, biljetter och kameran har jag fyrahundra kvar. det går ju som inte. inte om man ska vara i göteborg en vecka. dagens roliga är samma som igår, det är snö i svalöv, det har snöat och varit minusgrader två dagar i rad och jag känner mig lite som en fölunge när jag går ut.

sophia och jag hade en photosession förra veckan
tema: kulturtantsörhängen och röda läppar.

det var lite tröttsamt

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ja fan hon är trött tjejen alltså.

5:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag tycker att det alltid går åt helvete när man närmar sig ett bibliotek.

12:25 PM  

Post a Comment

<< Home