2.1.07

jag har ont på tre ställen

idag har jag varit på landet igen, jag och min syster bestämde oss för en skogsridtur och trogna slammer och zlayer ställde upp och de var lika galna som vanligt. vi överlevde och hade förfrusna tår och rosor på kinderna när vi kom tillbaka. som straff för att jag tog ullfrotté-långkalsonger fick jag även ridsår, för er icke hästbitna kan jag informera er om otrevliga svidnade typ brännsår som blir på skinkorna när det skumpar för mycket ( t e x när slammer går in i en gran och får ett ton snö över sig, skenar hemåt i slängtrav med mig studsandes utan stigbyglar), såren gör ont när man står, sitter, går, ligger, ja i princip hela tiden. tyck synd.

annars, om jag ändå ska gnälla lite, jag har ont i ett öra, jag säger det till mor min som han en sjuksköterskeutbildning i bagaget, hon skakar på huvudet och säger bestämt: öroninflammation! penicillin!. och jag känner även en återkommande stickande smärta i knäet och kan knappt vänta på en penicillinkur som får min kropp i balans igen. biter säkert på ridsår också, håller till godo med vitamin-te så länge, som jag förövrigt rekommenderar till världen, klarar sig mot alla sorters förkylningar, suveränt!

har även fyndat två klänningar på kupan, ska dra fram symaskinen nu och fålla, sy in, sy upp, accesoarisera, och laga. önskar att jag orkade släpa med min maskinen till svalöv, nu när den är lagad och kan göra alla möjliga tricks. men je orsk int, den är för tung.

nu är det obligatoriskt te (igen) i köket, jag är opepp men kommer sakna ihjäl mig efter dessa stunder när jag sitter på mitt kalla korrodorsrum i skåne och tänker på den fina julen som varit.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home