7.1.07

ännu ett

jag började skriva ett inlägg som handlade om en vattenläcka i fotolabbet, men vafan, det är inte ens intressant för mig, vem vill läsa, vem bryr sig. jag är expert på att skriva ovärda saker.

jag har betsämt mig, skjut inte upp saker, välj inte nöje före nytta hela tiden, få ut något av din tid, det är inte omöjligt att spara lite pengar och såsmåningom köpa en kamera som man vill ha. i andras ögon kan jag nog framstå som driftig och företagsam, men jag vet själv att jag skjuter upp saker jag behöver göra allt för länge. varför? jo jag älskar denna bekväma lilla bubbla jag lever i, jag har femtio meter till en mataffär, alla mina vänner är bokstavligen några steg bort och de som inte är det är iallafall ett telefonsamtal bort, jag har mina rutiner och mina vanor på veckorna, min berusning och nöjen på helgerna och när det någon gång händer något oförutsägbart grubblar jag sönder allting.

att sluta skygga inför förändringar och händelser är ett 2007 års nyårslöfte.


om ni planerar att inhandla ett stycke cd-skiva snart eller varför inte ägna er åt lite olaglig nedladdning kan jag varmt rekommendera pengabrorsans svenska. det är gråtmilt, lidelsefullt (tänk ung springsteen), punkigt och vackert. jag lyssnar twentyfourseven.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

oh tack, den hade jag totalt glömt bort. Den ska jag genast "köpa" såhär 21.19 på kvällen.

9:23 PM  
Blogger josefin said...

do it, lyssna extra mycket på "dom vet ingenting om oss" (som du säkert hört redan) och "under bordet". då blir du glad

9:46 PM  

Post a Comment

<< Home