29.12.06

this is the year

en årssummering på sin plats? 2006 var året då jag upptäckte avocadon, J.P Chenet, Kate Bush, Pedro Amodóvar-filmer, att plåta är kul - igen,våren/sommaren på storgatan 12 (var det tolv? shit jag har glömt bort min egen adress, förra adress) i umeå som betydde extremt varm lägenhet, is-te till frukost, navy CIS varje natt, en åsa som sov över då och då och alltid ville prata och lyssna på mitt ältande och gnäll (med tanke på min reunion innan jul så lär hon nog få höra mitt ältande och gnäll minst ett par månader framöver), råtrista tehörnan som under sommaren var varm och trist och den enda som livade upp stället var josefin som nu har flyttat till florida och slutat liva upp mig, akademikern som kom med opassande erbjudanden och alltid var a bit too drunk, T som dök upp när det passade honom och gjorde mig till en trist vänta-vid-telefonen-tjej.

Hösten 2006 kom med stora förändringar och jag har aldrig mått bättre.

this is the year och inför 2007 har jag stora planer.

3 Comments:

Blogger Ausa said...

07 kommer bli bästa året. jag lovar!

2:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

snart finns inte umeå längre, weird.

12:04 PM  
Blogger josefin said...

umeå raderas från kartan och det känns ju bara gött

11:52 AM  

Post a Comment

<< Home