21.1.07

..8 rutor minst.

det var ett tag sen jag bangade en fest, och då menar jag inte en "vi ska supa på nordhem blå ikväll!" utan en festfest hemmafest. Men igår var dagen. jag vaknar åtta (efter fyra timmars sömn) av mensvärk, jag kravlar mig till skrivbordet, tar en alvedon ochlägger mig igen, men det ger inte med sig så jag masar mig ut till soffan och kollar på barnprogram och någon random alpintävling (anja kom femma.som om jag skulle bry mig). resten av dagen åt jag glass, kollade på tre filmer (lost in translation, love actually, silence of the lambs) och grät till två av dem.

jag hatar sådana dagar. särkilt när dom kommer efter en tre dagars klassresa i ystad med diverse påfrestande händelser. ni vet den töntiga marabou-reklamen med igenkänningsfaktor 100 typ, när grannen vinner på lotto (2 rutor), när man hamnar sist i busskön fast man egentligen är först (4 rutor). igår var en typisk 8 rutor minst-dag.

söndagidag är som en söndag. jag sov länge och vaknade av mig själv, inte av några smärtor. jag kollade på en dokumentär om Sally Mann (en grym amerikansk fotograf) och åt kostcirkelfrukost och drack gott kaffe. eftermiddagspromenad med kameran och utforskade den västra delen av svalöv.

men nu börjar huvudvärken ta över min hjärnfunktion så jag tänker gå och lägga mig.

men jag tänker inte bli en sån som hasar omkring i fula mjukisbyxor och fettigt hår och spenderar mest tid med att kolla på oprah och teveshop. säg till mig om jag blir så.

3 Comments:

Blogger Petra Stenvall said...

Jag har en ny blogg. Och jag lovar att du kommer aldrig att bli någon brud som slafsar omkring i mjukisbyxor och kollar på operah. Puss

11:15 PM  
Blogger josefin said...

jag är på god väg. igår gick jag på ica i pyjamasbyxor nedstoppade i gummistövlar.

2:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det är tufft att vara en sådan brud någon gång då och då, dock inte om det blir en vana. By the way, du är inte en sådan, lååååångt ifrån, om du var en sådan skulle du inte ens reflekterat över det.

2:22 PM  

Post a Comment

<< Home