12.1.07

you are the light

idag är det en typisk fridhemsfredag, vilket för mig innebär en sovmorgon, lunch, promenad, besök på gunnarssons och systemet, fika, slappa i soffan, lite ångest (jag borde jobba, jag borde verkligen jobba).

har även hittat lösningen på mitt bekymmer, har gått omkring och känt mig alldeles för nere senaste tiden, utan anledning. jag vill gråta av den höga igenkänningsfaktorn när jag läser När Lucy Sullivan skulle gifta sig, och väljer ensamhet på mitt rum framför umgänge. lösningen heter ljus, inte konstigt att jag känner som jag gör, varenda människa skulle bli deprimerad av att stå instängd i ett mörkerrum hela dagarna för att gå ut på kvällen och mötas av ännu mera mörker och slask alá skånevinter. Därför har jag och sophia gått en ljusterapipromenad idag. Det var storm och jag fick ont i öronen och huvudet. Men ljust var det.

avskedsmiddag ikväll, anton har bestämt sig för att byta korridor, lite trist men å andra sidan slipper jag mötas av stanken av rökelser varenda dag.

jag ger upp mitt "jag ska ner i labbet idag, jag ska kopiera, vara lite kreativ idag"-tänk. istället går jag hem och virar in mig i min filt med en kopp te och tidigare nämna bok.

1 Comments:

Blogger Ausa said...

mullenu, bra att du känner dig bättre

2:11 AM  

Post a Comment

<< Home