30.9.07

Oh, I could not see that coming..

Det är söndag igen, varför? Efter en sommar utan rutiner helger eller veckodagar, blir plötsligt mina veckor fint inrutade i ett åtta till fem måndag till fredag liv. Det tar kål på mig att slentrianleva sig igenom veckorna. Det är därför jag aldrig ska ha det så när jag blir stor. Jag ska genom att vara en del i en kreativ process ha ett spännande och omväxlande yrke, ha! Allt är uträknat, så skönt, då kan jag fortsätta mina slentrianveckor ett tag till för jag vet ju iallafall att jag kommer ha ett såå spännande yrke sen, när jag blir stor.

Och jag är fortfarande fast i den onda "jag brinner inte för något"-cirkeln. Hur gör man för att hitta sin passion? OCh hur gör man om man tror sig har hittat den, man tycker att man är någolunda bra på den, hur gör man då för att hålla fast? Och hur gör man för att hitta inspiration när man sitter framför en dator större av sin vakna tid? När man arbetar med endast en annan människa och på grund av trötthet isolerar sig med antingen datorn eller teven om kvällarna? Vart är glädjen och inspirationen i detta? Ska jag behöva vända ut och in på mig själv, vara med om något tragiskt och hemskt, eller kanske något himlastormande lyckligt bara för att hitta minsta sug efter att plåta, dela med sig? Jag är så öppen för förslag idéer vadsomhelst.

Iallafall, tre bra filmer denna helg, freedomwriters, storytelling och the royal tenenbaums.

borsta tänderna med två sorters tandkräm, en för ilningar, en för vitare tänder, (dubbelmoralen i det då?? den för vitare tänder skapar ju ilningar.. vill bara se hur länge jag står ut, det är ju schysst med vita tänder liksom, vill man vara fin...), tandtråd och djävulsdrycken listerine. Är det bara jag som gråter varje kväll jag listerinar? Det gör ju så ont.

Livar upp mig själv och alla med en bild på turning torso, enjoy

0 Comments:

Post a Comment

<< Home