27.8.07

det är höst och bister verkligehet

Jag sitter på jobbet och bränner skivor, jag vill gå hem, har inte gjort någon som helst nytta idag, kastrup, en dryg art director, danska maskinister som skakar på huvudet åt en kvinnlig fotoassistent, kände mig sjuk och oproduktiv med tankarna på annat håll. Nämnligen min flytt, flyttade in i palatset igår, som vi kommer bo fem styckna i nu första två månaderna. Jag får mina möbler på torsdag, det är så bra som det kan bli, saknar en dörr till mitt rum bara. Nu är det bara flyttstäda möllanlägenheten som gäller, känns lite jobbigt att lämna den, eller att lämna möllan, det är ju bäst. Kommer bo i centrum nu, visserligen också bra men jag har spenderat hela sommaren i den egna lilla ministaden och trivs som tusan i de kvarteren. Men hur ska jag orka flyttstäda, hur orkar man när jag jobbat tolv timmar om dagen, sju dagar i veckan? Var finns tiden att göra något annat? Fast jag klagar inte, jag får inte klaga på detta.

Snabbvisit på Fridhem lördag kväll, det var konstigt, det satt andra människor jag inte kände på min balkong. Martin och John satt inte och rökte vattenpipa nere på nordhem brun, Tanja och Olof satt inte på sin balkong, istället var det en massa andra. Jag kände mig bortkommen, mitt Fridhem är ju slut, bara lite svårt att släppa lilla idyllen fortfarande.


Nu verifierar skivan, varför gör man det? Gör det iallafall vilket betyder en kopp kaffe sen hem till palatset. Och i helgen kommer det kanske till och med lite bilder från sommaren, nu när jag fått mig en egen dator ska jag försöka lägga upp sommarens bilder som än så länge bara ligger på kamerans minneskort.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home