15.9.07

jag är en dålig människa

En sjuhelvetes vecka. Jag fullkomligt dröp av självömkan när jag igår kravlade mig hem. Det var faktiskt synd om mig, har jobbat nu i fyra veckor och jag är trött, fysiskt och psykiskt. Det är roligt, jag älskar att göra saker jag tycker om hela dagarna, men ibland tänker jag på sommaren, då jag jobbade fem timmar om dagen (om man kan kalla det jag gjorde jobba, sitta i receptionen och kolla på filmer på youtube). Jag sitter och väger för-och nackdelar mot att ha ett jobb jag verkligen älskar, men som förvandlar mig till en sluddrande zombie, mot att ha ett hjärndött jobb där jag faktiskt orkar föra ett normalt samtal när jag kommer hem, och orka vårda mina sociala relationer. Tänker att det blir bättre om ett tag, tänker på marrakesh-resan i november, tänker betald semester osv. Det är bra. Det är bara lite jobbigt ibland, varje dag.

En ann-kväll ikväll, vi ska äta pizza, dricka vin prata om den bekanta känslan, att må bra men aldig jättebra, att må dåligt men aldrig jättedåligt. Att alltid balansera någonstans emellan och trycka bort det hela med den uttjatade klyschan att jag har ju faktiskt ingenting att vara ledsen för, jag får inte jag förtjänar det inte.

Och just ja, jag måste hitta igen mig själv i mitt fotograferande, vad är det med människor och att alla brinner så hårt för allting hela jävla tiden. Det blir så påklistrat, är jag en dålig människa som inte har någon passion, inget att brinna för. Jag kan tycka att det är kul att fota, men senaste tiden har det blivit för mycket prestation, det är inte ens lite kul. Jag har ingen lust att styra upp mina egna projekt. Jag har fetaste hasselbladskameran men jag orkar liksom inte ens bry mig, istället vill jag kolla på idol och äta popcorn och läsa schulmanbloggar. Usch jag är en dålig människa, på måndag börjar mitt nya liv, jag ska med lysande ögon tala om för alla hur mycket jag brinner för mitt fotograferande, sedan efter en tolv timmars arbetsdag ska jag ut och göra undeverk. Så får det bli, på måndag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home