21.7.07

möllevångsfestivalen

det är möllevångsfestival men jag jobbar, eller ja, har kollat på tio olika videor på Paris Hilton in jail, hon är så underhållande, alltid med några ess i rockärmen. Det spelar ingen roll att hon är lite korkad och gör bort sig ibland, hon är alltid underhållande.

Utställning på festivalen också, den blev lyckad, blir så glad när jag omger mig av människor som är enegriska och vill att saker ska hända. Blir så själv, då, tycker mycket om den josefin som tänker att världen ligger framför hennes fötter och att om man bara tar tag i saker som man vet får en att må bra och trivas, så kommer man göra det. Sen ibland kommer den andra josefin fram, hon som är jättetrött efter jobbet och "jag gör det imorgon" blir mantrat i huvudet när hon ligger i sängen och zappar. Är upptiktigt ororlig inför mig själv i höst, kommer ju visserligen jobba med foto men det känns ändå som att jag kommer bli för seg och skylla på saker som regn och gråa dagar för att unslippa min personliga utveckling. Fast jobbet kommer nog ge jättemycket, om inte annat så blir jag en jävel på studio och photoshoppande.

Visst är det skönt med dom slappa dagarna, man kanske är lite bakis, lägger sig och kollar på sjunde himlen följt av america's funniest homevideos följt av simpsons x 2 följt av pussycat dolls och är liksom nöjd. Skyller på att man är pank då man egentligen känner sig socialt handikappad och folkskygg.

Idag var det så imorse, kan bero på dom futtiga fem timmars sömn jag fick men jag tänkte aldrig mer festa och att ikväll ska jag minsann gå hem bums efter jobbet och sova. Men nu mår jag helt plötsligt bra igen och tänker på öl och parkhäng och försöker hitta sysselsättning för att stå ut den sista timmen. Jag ska nog lyssna på John Lennon och smygsmutta på vinaren..säg inget!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

så du ska jobba med foto? på vilket sätt?
fan va kul!
/Tobias

9:45 PM  
Blogger josefin said...

jag blir fotoassistent till en fotograf här i malmö, ska bli jättekul faktiskt! men själv, blir du kvar uppe i gävle höst också?

7:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tja! Jag är också imponerad över mig själv. Haha! Eller snarare, i skirvande stund åtminstone, halvt skräckslagen av mitt beslut. Men det får lov att gå bra.

Nej, det blir inget östersund för min del. Hade tänkt åka en sväng i morgon, men det blir för stressigt. Åker till skellefteå på fredag, och på söndag till Luleå. Och stress är inget jag pallar såhär veckan innan inryck.
Drar du dit ngt?

11:41 AM  

Post a Comment

<< Home