15.5.07

för alltid tyst

Idag hände det, det som jag fruktat senaste halvåret sen jag fick min lilla baby, min kära alldeles egna ipod. Den kraschade, den tvärdog, OCH TOG MED SIG MINA FYRATUSEN LÅTAR NER I GRAVEN. FYRATUSEN LÅTAR som jag lyssnar på dagligen, nattligen. Det stora problemet är att allting finns i Östersund, som jag inte ska till under de närmsta fyra månaderna. Förstå mina tårar.

Annars leker det på. Det är utställning och magsår och föreställningar och sol och sista veckorna och jobb i malmö och sova panna-mot-panna med någon som behöver det lika mycket som jag.

Ikväll kommer min syster på besök, jag ska göra ett ryck och städa mitt rum, handla lite frukost och laga en middag som inte innehåller pasta eller ketchup.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tjena fan. long time..
Hur mår du vad vill du vad gör du? Leker livet? Skiner solen? Talk to me!
pusspuss!

4:09 PM  
Blogger josefin said...

hej maria, den var long time. jag mår som fisken i vattnet, två veckor kvar av skolan sen är jag malmöbo på riktigt. ock solen skiner, det gör den alltid i skåne. och du då? student, lumpen eller? är du kvar i umeå i sommar? pusskram

11:45 AM  

Post a Comment

<< Home