22.5.07

bubblan spricker snart

inatt gjorde vi kuppen, the thing, den olagliga lilla protesten. vi hade till och med en skåpbil, alla hade svarta munkjackor med huvor och vi gick verkligen in för att vara criminals. Mer info under Livliga Gatan-länken till höger, eller varför inte ge er ut på malmös gator och se för er själva...

Resultatet av det hela: inte en minuts sömn, gick direkt till jobbet, alltså mitt nya jobb, min första dag. Jag har känslan av att jag uppträdde lite märkligt, efter fem koppar kaffe och ingen sömn krävs det nog något övermänskligt för att klara av att lära sig ett bokningsprogram, vara trevlig, sitta rakt på stolen och inte skratta högt åt egna skämt man tänker tyst.

nu är det enochenhalv vecka kvar i fridhemsbubblan, klump i magen-tankar och saknaden som funnits hela våren trappas upp och jag tänker aldrig mer, vi ses aldrig igen, hur ska jag överleva utanför bubblan?

men innan bubblan spricker är det fridhems egna melodifestival, otaliga grillkvällar, fotbollscupen, vårfesten, filmcafét mm att se fram emot.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åh, du fick jobbet, fan vad bra!

Jag gillar livliga gatan som satan ( hahaha ) vad jag inte är rolig.

9:48 AM  

Post a Comment

<< Home