1.12.06

C'était ici

Jag har internationell politik i skrivande stund och borde därför göra min uppsats som jag faktiskt är genuint peppad på. Den ska handla om Tanzania, internationell politik-lektionerna känns plötsligt inte lika jobbiga att kliva upp till. Dock, imorse, jag fick kämpa för att öppna ögonen. Haft feber två nätter i rad också, men tänkte att jag skulle vara relativt ambitiös i även de allmänna ämnena nu innan jul. Två veckor kvar, och jag har mycket att se fram emot/göra, projektkonst, Eslöv eviga Eslöv som visserligen inte lockar överdrivet fast ändå är en dag i stallet lättsammare än en dag här, julfesten ska också bli kul.

Igår, slappdag, skäms lite, jag är stressad, har tusen saker på gång just nu men istället för att göra saker ligger jag och löser sudoku, lyssnar på musik och dricker te i storstugan i tre timmar. Sedan, på kvällen, hängde vi på nordhem brun, såg film efter film efter film, med ett litet avbrott för att gå och köpa skräpmat på rondellen. skämmes josefin ta dig i kragen. Trots denna fadäs, Amelié från Montmarte är den vackraste film jag vet. Audrey Tautout är strålande och Yann Tiersen har nog lyckats göra århundradets grymmaste soundtrack.




Nu ska jag googla och vara produktiv i två timmar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home