15.3.07

would you feel like dancing?

Vad är dealen, grejen idag? Jag har en abnormt stor panikstress inför det riktiga livet som börjar den första juni när jag slutar på fridhem. Det är ju gött att vara ung och ha framtiden framför sina fötter men vad ska jag göra i sommar i höst i framtiden i livet? Jag har tagit besultet att inte söka vidare till hösten, så långt har jag kommit. Ångrar mig redan men pallar inte att lägga krut på ansökningar nu när jag är ganska sent ute, sen är jag nog inte mogen heller, jag är i behov av en resa, en längre sådan. Inte mer plugg. Bara jag kan svara på om jag gör rätt eller helt fel men jag är ju lika rådvill som vanligt. Jag vill ha den där planen, grejen, talangen, uträknade framtiden, så jag slipper detta huvudbry. Tänk om jag ville bli bilbliotekarie, eller, kanske revisor? Bo i en småstad, villavolvovovve, tre små söta barn och en karl som bär slips på jobbet och tycker om att trimma syrenbuskarna och laga prylar i verkstan på fritiden? Hade det inte varit lite enklare, lite närmare, lite lättare?


Helst av allt vill jag ändå vara claire










0 Comments:

Post a Comment

<< Home