11.2.07

den som spar den har

jag har så mycket i mitt huvud, min mössa passar inte ens längre, för en stund älskar jag det. sen får jag en sorts stressrelaterad ångest över det jag glömmer, det jag inte klarar av, det jag bara gör halvdant. Jag behöver andas och det är väl det helgerna ska användas till.

Igår andades jag. En heldag i Lund, vi promenerade omkring i botaniska trädgården med en varm choklad i handen och pratade om det mesta. Sedan kom jag hem och insåg att att göra-listan vuxit på sig. Skolkatalogen ger mig kalla fötter, ansvar skrämmer mig och projekt som aldrig verkar vilja ta slut står mig upp i halsen. Jag kan nästan inte vänta till lovet.

Helgens film x tre

Garden state, vackervacker och ett soundtrack att gråta till.
Offside, sämsta svenska film någonsin, orkade inte ens med slutet
Spirited away, en tecknad japansk får bli kvällens godnattsaga

0 Comments:

Post a Comment

<< Home