14.3.07

the letter och idyllsöndagen

Igår skrev jag brevet, the letter, som ska reda ut mina frågetecken kring det senaste årets känslo-bergochdalbana, jag anklagade, hatade, hotade, blottade mig själv och summerade det hela i en liten ursäkt för mina hårda ord. Har inte skickat det, men det ligger nära till hands, bara att skriva lade ro över det hela. Kanske att jag gör det, kanske inte, visst vill jag ha svaren men det är som inte det viktigaste ändå, vet ju redan dem. Bara att göra erkännandet och blottandet räcker nästan.

Söndagen var en klass för sig, det var pannkaksfrukost, söndagspromenad, alfapet i solen, leenden, mys på balkongen, gemensam middag, hinkvis med te och avslutades med säsongspremiären på six feet under.
Idyllen sammanfattas på Ann's bilddagbok

Jag är, som så många andra, jobbsökande. Jag försöker plita ihop ett dugligt CV, ljuga lagomt mycket om mina tidigare erfarenheter och som vanligt, späda på om min otroliga stresstålighet, samarbetsvilja och längtan efter nya utmaningar. Jag hatar hatar.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Håller på att kolla datum till resa men det ser svårt ut!:/ Fan vad jag hatar att pengar och jobb styr livet just nu. Saknar dig jätte mycket. Hade nostalgi feber igår och satt och tänkte på våra runturet runt frösöberget!Ang yran ska du vara där då? Jag kanske kan komma ons och tors och det är ju allafall något för viktigast är ju faktiskt att hänga med dig och resten av "gänget". Våra desperata försök att hitta bra förfester som alltid brukar sluta på verandan med en bag in box!:) Ringer nåt. Puss/ P

11:02 AM  
Blogger josefin said...

har inte riktigt planerat sommaren men yran känns givet, får kolla upp det närmare. Kom hit snart så kan vi gå promenader och nostaglisera

12:45 PM  

Post a Comment

<< Home