25.3.07

samlarvärdet och solen

Jag är en samlare, av rang. Jag sparar kvitton från alla möjliga sorters ställen, kvitton är ju foton. Just nu känner jag mig irriterad på alla skånetrafiken-kvitton som dyker upp i de flesta fickor, men om några år kommer svalöv-malmö-biljetten ha värsta värdet ju. Därför samlar jag på allt, hemma i Östersund har jag en skokartong där jag har alla mina sparade kvitton sen tio år tillbaka. Vandringen längs denna memorylane är bättre än ett fotoalbum, man kan ju bestämma själv vad man vill se, utan att bli påverkad av påklistrade leenden. Mina favoriter är Londonkvittona, från när jag hälsade på min syster för typ sex år sedan (som för övrigt klarade branden tack vare att min lilla skokartong stod på vinden), samlarvärdet är högt, speciellt spelkvittona från de dagar vi spenderade i Trocadero-spelhuset. Jag minns min fula lila jacka och min lurviga almanacka, min systers dunväst och korta hår. I grekland sparade jag på alla små sockerpåsar man får till kaffet på kafeér, har nog trettio stycken olika hemma.


Det är sol och solsken idag. En fin balkongsöndag, men datasalen kallar på sin uppmärksamhet. Jag ska analysera Edward Scissorhands, lyssna på säkert! och googla fjällmat.

3 Comments:

Blogger Ausa said...

Åh du är så fint töntig! Kan du inte komma hit och gå prommisar med mig?

6:51 PM  
Blogger josefin said...

ja vet, är värsta geeken egentligen, jag kommer på fre förresten.ledig?

11:31 AM  
Blogger Ausa said...

VA?! kommer du i helgen? fan va kul! jag jobbar hela veckan lång fram till sön, men helg betyder ju klubba så ja fy fan så kul vi ska haaaaaa

12:50 PM  

Post a Comment

<< Home