31.1.07

not even blue anymore

helgen tog nästan död på mig. är jag på sånt humör brukar jag ringa till mamma och gråta ut, lasta över eländet på henne och sedan få dåligt samvete över att jag uppför mig som en sexåring som aldrig kommer kunna ta hand om mig själv om inte mamma finns ett telefonsamtal bort.


mitt blåa humör är borta och jag älskar det.vändpunkten heter malmö. vi provade kläder i timtal på weekday (och tömde klädkontot för tre månader framöver på två par jeans, en minimarket kofta som är att dö för, och en klänning), åt på tamnack thai och insåg att det börjar bli en tradition med 35 kronors-tallriken där, frossade i fyra olika chokladbakelser och och drack take away-latte (när man bara dricker bryggkaffe på fikat på skolan känns det fantastiskt att få gå omkring med en pappersmugg med lock i handen).

summan av allt. för att väcka mig från det blåa behövde jag handla mycket kläder och vara lite i en stad en liten stund.


1 Comments:

Blogger Ausa said...

Kom till mig

1:24 PM  

Post a Comment

<< Home