4.11.06

lördag igen

min sista afton i östersund innan jag återvänder söderut igen, det är sorgligtskönt. Med tanke på jobbet jag har framför mig den närmaste dagarna så önskar jag att jag kunde stanna hemma lite längre, sova lite mera, umgås lite mera, gå promenader i snöiga björkbackaparken lite mera, dricka te vid köksbordet lite mera. Fast å andra sidan kliar det lite i fingrarna, så att komma ner blir bra. Att åka nattåg med byte i sthlm 04.40 är mindre bra däremot, men en sak som gör det lite lättare att överlva resan är min nya älskling, min nya fina blanka ipod som innehåller de mesta, bland annat Albert hammod Jr:s nya. den är arrogantskitig och alldeles underbar.

ibland får jag sådana knäppa ideér att jag måste tänka ut vad jag gjorde för exakt en vecka sen, exakt en månad sen, exakt ett halvår sen, exakt ett år sen.
och om du undrar
en vecka: plockade svamp i en skog utanför enköping. svamparna var slut och jag frös om fötterna
en månad: försov mig och missade buss/tåg i köpenhamn, stod i labbet hela dagen. minns huvudvärk.
ett halvår: jobbade på tehörnan, petra fyllde 20 så jag ringde och sa grattis
ett år: klarade min uppkörning (andra försöket), var löjligt glad hela dagen och sjöng så att folk hörde och kollade konstigt på mig på bussen upp till umeå.

idag lyssnar jag på material issue - who needs love? och flinar elakt åt folk,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home