15.10.06

DIRECTIONS

sitter vid datorn och bokar min resa hem till östersund på lovet, just nu längtar jag hem, bort, förändring, lugn och ro, bort från allt uppochner lycka och olycka runt omkring mig. Det blev en fin utställning i Landskrona i fredags iallafall, trots att jag hatar det stället. Mitt enda intryck är att folk är extremt inårvända och otrevliga, och fulla mest hela tiden. Ven (och inte Vhen som jag trodde) var också bra, redovisning till klockan fem på natten så tyvärr hann vi inte se ön någonting. Jag vill nog åka tillbaka dit nånting, fast det betyder att jag måste åka till Landskrona igen och det vill jag aldrig aldrig göra. Åter till fredagskvällen ja, efterfest hos Pablo på kvarngatan som varade tills fram på morgonkvisten. Vi spelade kort, drack mousserat vin och rökte fem cigg. På lördagen var jag (och hela nordhem) bakfulla, vi kollade på film och lagade mat. Jag gick utanför dörren en gång på dagen enbart för att gå till snusket och köpa tomater och sprite zero. Snusket är en liten sunkig affär med konstig men billig mat. Under kvällen drack vi drinkar och dansade i bakfickan till knäpp jobbig musik. Det var kul att dansa lite, svalövs locals bröts sig in på festen, då ville inte jag dansa längre. Idag sov jag till klockan tolv, sedan åt jag frukost och gick en promenad. Under eftermiddagen har vi bakat scones och druckit varm choklad och ätit kanelsnäckor i solen på vår balkong. Dagens goda gärning är min egen till Gustav, jag framkallar hans filmer och gör kontaktkartor.

Dagens fina låt är Big star - Thirteen

Rubriken är namnet på mina utställningsbilder som jag tänkte lägga upp men insåg att jag inte scannat in dom, så nu blev rubriken ovärd men jag orkar inte fundera ut en ny.

2 Comments:

Blogger Viktor Wiktorsson said...

Jag proppsar mig själv för "dagens fina låt" Jo, jag vet, jag är bäst. Själv då?

12:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

Du är alltid välkommen att titta på min arm, titta på grey's och äta min frukost. Jag kan tyvärr inte spara den som var, av hälsoskäl, men jag kan alltid köpa ny.

Ang. Grey's så har jag första och snart andra säsongen på dvd (uncut, med 4 extenden episodes!)
dessutom har jag alla nya avsnitt från 3dje säsongen. På torsdag kommer nästa! YEY!
Japp, jag är besatt.

11:48 PM  

Post a Comment

<< Home