19.10.06

bra/dålig

00.00
som jag vill. jag vill vara med på festen och se söta skrivartjejer dansa och den konstiga men ack så roliga skrivarkillen dansa. men jag orkar inte, är för lat, för trött, för ful, för hungrig, för nykter, för trist. jag håller mig datorer och mörka rum.

allting delas in i bra och dåliga dagar, inte bara mina bra eller dåliga, utan alla runtomkring mig också. idag började dagen otroligt dåligt. sov nästan ingenting under natten, det kom en massa konstiga ljud från ett rum i korridoren. Tänkte först det självklara, att någon hade sex. Men sedan spårade ljuden ur och lät mer som om man flyttar omkring möbler och emellan åt kör lite aerobics med extra mycket upphopp. Låg och irriterade mig på detta en timme, tänkte att jag skulle gå och knacka på men det hade kunnat bli lite jobbigt om dom verkligen hade sex. Vad säger man? "kan ni snälla göra det lite tystare"? Så jag somnade till slut (kring 03). Dagen började med engelska, som är det enda ämnet utöver foto som är givande. Kultur och idéhistorian var konstig, och när vi började kolla på en dansk dokumentär om ett tråkigt ämne som jag aldrig riktigt förstod vad det var (dessutom otextat), då gick jag därifrån. En uppochnervänd dag med konstiga mattider och mycket hjärnarbete.

Förresten ang temat på höstfesten, jag ska vara en sträng och lite sexig ridlärare, med stram hårknut och tysk brytning. En vecka och en dag kvar.

1 Comments:

Blogger Ausa said...

Vad menar du?

6:02 PM  

Post a Comment

<< Home