24.10.06

att komma hem.the very first lie

en vanlig underbar fin tisdag, en sån där vanlig upponervänd uppochnervänd dag. sover alldeles för länge. trots att jag verkligen behöver det kan jag inte riktig unna mig själv det, äter asmycket frukost, det vill säga skollunch det vill säga enchiladas, spenat, sallad, mackor och eftrerätt det vill säga mätt. totalt ointressant för det var inte det jag ville skriva om alls idag, jag ville ju skriva om att jag är trött på det trötta känslan i mig. den trötta sinnestämmningen i mig, som egneltigen inte alls är trött utan ivrig och stampande på en och samma fläck. av och till. sedan kommer den igång och jag gör saker, inte bara tänker och känner efter.

självklart, jag har ångest inför stora dokumentärprojektet som drar igång efter lovet. ja mena, vad har en självömkande stackare som jag att komma med? Är trött på att allting bara går ut på att synas, höras, skaffa kontakter, bli fotograf(helst känd), vara bäst, tjäna pengar. Är jag helt ute och cyklar om jag vill göra allt detta för min egen skull, för mitt eget välmående? Jag är trött på att inte veta vart jag är på väg, brukar ju alltid ha helt klart för mig, att ta dagen som den kommer funkar i perioder, sedan blir jag yr och vill schemalägga resten av livet. Och jag längtar också, efter att åka någonstans där jag aldrig varit, göra något jag aldrig gjort, träffa någon jag aldrig träffat. När jag väl har dessa möjligheter blir jag gammal och vill åka hem. att komma hem. har aldrig känts mer lockande tror jag. jag kan inte slappna av i mitt lilla låtsashem jag har här.jag kan inte sitta på mitt rum med min favoritbok och min favoritmusik och bara koppla bort, vara för mig själv. jag grubblar över vad alla andra gör om jag missar något vad jag borde göra. just nu tillexempel, jag vet inte vad som förrsigår omkring mig, men jag tänker ändå att om jag går runt lite, pratar lite umgås lite, kommer detta lugna sinnet. det gör det inte. att komma hem. att vara hemma.att vara själv.

jag döpte om min blogg förresten. jag vill att den ska sammankoppla med något bra trevligt, kanske tillexempel första gången jag på riktigt faktiskt var kär. sen tänkte jag att första gången jag på riktigt var kär ledde också till att jag på riktigt var olycklig på riktigt fick mitt hjärta krossat. men han vet inte, och ingen vet, att det i hemlighet var vår låt.att jag i hemlighet sjöng den tyst för honom när han sov. att jag tänkte att varje ord stämde in på vad jag tyckte.
material issue - the very first lie
inte hela, men en liten bit, lyssna gärna på mer material issue, den är bra. bäst

0 Comments:

Post a Comment

<< Home