5.10.06

en vecka av lärdomar

Har kaffe-ont i magen och seg-snurrig i mitt huvud efter dagens alla möten kombinerat med ingen frisk luft och inget solljus på två dagar nu. Måste ta mig ut på en promenad innan jag svimmar i fotolabbet. Den här veckan har jag förövrigt lärt mig:
-att tro lite mera på mig själv
-att rödvin gör underverk när man är på väg att ge upp med en bild och bara behöver lite lite mera ork
-att jag borde vara namnlös eftersom ingen ändå minns vad jag heter eller vem jag är
-att nudlar är sjukt underskattat som varje dag-mat
-att min inre väckarklocka vet när den ska ignorera den plastiga väckarklockan (tillexempel köpenhamnsresan som jag inte orkade med)
-att inte tvätta dagen efter en stor fest (särskilt inte när festlokalen ligger mittemot tvättstugan)
-att jag saknar det jag inte har utan att riktigt veta vad det är
-att jag vill ha en varje dag-person att prata lite med
-att jag saknar försommar i umeå utan bekymmer och med stora förhoppningar i fickan

Hittade denna på mig själv och karolina på arvikafestivalen. det var kallt och efter franz ferdinand, vi var gråtfärdiga och Jonas Tannfors dök upp med sitt leende och sin kamera.




Igår sade min mamma något så underbart att jag ville åka hem nu på studs. Vi kanske ska få en hund, en alldeles alldeles egen liten söt hund. Det är ju fantastiskt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home