7.9.06

här är jag, mänsklig eller människa? Kan man inte få vara både och ?

En sån där jobbigt tidig morgon med en stigande bakfylla och skakiga ben efter yogan (fortfarande) , en av de bättre sakerna jag ägnat mig åt sedan jag kom hit. Åt sedan en av de godaste luncherna jag ätit på Fridhem, bestående av tomatsoppa, fralla med ost, rivna morötter och äppelpaj med vaniljsås till efterrätt. Kroppen blev glad och efter en kopp kaffe kom även huvudet igång och jag kopierade lite bilder, gjorde ett engelska test och läste dagens tidning. Mycket gjort på lite sömn. Sen insåg jag att jag behövde handla, så jag traskade iväg mot gunnarssons och kom hem tvåhundrasextiotvå kronor fattigare. Under kvällen har den kreativa ådran fått jobba igen, och höjdskräcken testas. Jag och Li kom på den briljanta iden att klättra upp på taket av den enorma gamla lantmännen-byggnaden här i svalöv, 6 vånigar senare, var vi skakis i armar och ben. Hursomhelst blev det en nude photosession på taket. Kreativiteten bara flödar.

Imorgon ska jag ha internationell politik och vi kommer med största sannolikhet att diskutera Folkpartietskandalen och drygjävlaandré kommer sitta och ha en massa åsikter som vanligt. Som jag längtar.
Det jag mestavallt ser framemot just nu är en kopp te och kanske lite tevespel och en bra nattsömn.
Björk-post ända sedan i morse, har haft skivan i flera år men nästan aldrig lyssnat på den, som korkat när den så speciell.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home