2.9.06

en kär tanke

BAJS. Mina köpenhamns-bilder är oskarpa och korniga på grund av mitt dumma dumma zoom-objektiv. måste köpa ett nytt, var i malmö på en sceondhandfotoaffär där det just varit inbrott och tjuvarna hade tagit nästan enbart canon-objektiv, såklart. Kollar blocket och tradera just nu men det är så krångligt att hitta rätt bland alla bländartal, ef-fd och andra koder.

Det är sol och fint idag, inte en enda regndroppe på hela dagen, första fina dagen sen jag kom hit. Vill ha höst nu, sept är lika med dricka te, mörka kvällar, stickade tröjor och tjocksockar..


...och ersboda, vill just nu mestavallt vara i den stora tomma lägenheten i umeå med petra och ha djuplodade samtal som spårar ur efter ett par glas och övergår till val av kläder osv. jag vill cykla i panik till universitetet, äta konstiga grillade mackor, vara jobblös på dagarna(days of our lives säsong 57.). Tiden före flytten till nygatan, före kylan, före T, föreföre allt som skulle vara brafint men blev inte så alls.

Längtar tillbaka till den tiden. Hatar att sakna det som varit samtidigt som att man bara vill se framåt och trivs bra som det är. Slits mellan att grubbla över uppochner sommaren som varit och att bara koncentrera mej på dagens dag. Att bara fokusera och inte bli distraherad av alla tusen tankar som vill förstöra, lämna mig grubblande på helt fel saker. Jag borde grubbla över väsentligheter som nytt objektiv, projekt och plåtningar. Inte om oväsentligheter som vem som bor i min lägenhet, varför han aldrigaldrig gör som jag vill och varför jag inte kan läsa hans tankar och veta precis hur fucked up han egentligen är.

belle & sebastian - Fuck This Shit

1 Comments:

Blogger Ausa said...

skit i T, karln är ju ett skåp.

1:02 PM  

Post a Comment

<< Home