6.9.06

As far as I can se - tired

Utmattad i benen efter en snabbvisit i malmö. Vi fyndade på myrorna, köpte snygga kameraväskor och en vacker vattenpipa. Det blev panikstressat i slutet för att hinna med tåg och buss och jag har insett att alla mina malmöbesök hittills har involverat stressande och springande. Skulle vilja fara dit en hel dag och bara se staden i lugn och ro.

Alldeles nyss: sitter ute på min balkong och bara tar det lugnt, dricker te och röker en cigg, plötsligt kommer en harskrank flygande, rakt in i mitt öga. Varpå jag spiller ut te, tappar ciggen och skriker högt. Avskyr verkligen dessa kusar överallt. Tacka vet jag mygg, tror jag.

Andra saker on my mind ikväll är min gräsliga hårfärg, som i vissa sken ser grönt ut, måste vara svalövs hårda vatten, hursomhelst ska jag göra något åt det. Antingen mörbrunt eller vitblondt. ?? Sen på min far förstås, som i skrivande stund ligger nedsövd på ett operationsbord i Umeå för andra gången i sitt liv. Man ska ta vara på sitt hjärta så kanske det håller lite längre. Han är en pärla som inte förtjänar otrevliga sjukdomar och jag önskar jag kunde ta hans plats så att han kan få åka iväg på sin efterlängade glaciärtur.

I helgen ska jag ha en ringdag, som ska involvera syskon och de flesta av vänner. Det ser jag fram emot. Men just nu ska jag ta mig iväg till nordhem grön vänster vån 1 och dricka chill out.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

harskrankar är ett djävulens verk.
och jag hoppas för allt i världen att din pappa mår bra.
puss påre

11:42 PM  

Post a Comment

<< Home